Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a78r83o69s43l16a68v40a 90K88a64n12i69o37k14o52v17á 7572729982307

Bolí paranoia ?

0/0
21.3.2014 14:51

E10l83e40o43n46o12r37a 18N91o28v96á 1114985446619

No a co když je to takto ?

http://www.vasevec.cz/blogy/oc-jde-pri-ocernovani-ruska

nebo takto??

http://vimeo.com/83779719

každopádně s autorem v ničem nesouhlasím a jeho názory se mi zdají ideově manipulační

+1/−2
14.2.2014 7:20

L93a13d91i73s79l18a56v 29H65r80ů64z13a 8141966530266

Paroubkova VašeVěc jako důvěryhodný zdroj ;-D

+1/−1
14.2.2014 13:55

V46i19l20é48m 93P53ř35í95h13o41d32a 2974709673117

Důležité je, že máme ve vládě představitele strany a v čele prezidenta, kteří chodí na panáčka na ruslé vyslanectví.

+3/−3
12.2.2014 23:35

J69a92n 52C57h14r64á97s29t21e52k 7636731612803

Chodí na panáčka na ruské velvyslanectví ... No Vy to musíte nějak znát, tu knajpu! Že Vy jste tam pečený - vařený, když tak znáte všechny štamgasty?;-) 

Dejte si studenou sprchu, mladíku, nebo se vyválejte nahej ve sněhu. :-)

+1/−1
13.2.2014 12:26

T33o20m47á11š 60K90u88č95e66r50a 5767942707472

Tak i kdyby dnes z Ruska již žádné nebezpečí nešlo (i když vzpomeňme, jak křičeli, když se u nás uvažovalo o postavení amerického radaru), tak je třeba si uvědomit, že v dnešní éře globalizace, kdy si v počítači přes internet poslechnete rádio klidně z USA, Ruska, Číny či Německa, se nám ta naše Země krapet scvrkla a v takto pojatém prostoru již nejsou malé státy vidět. A ono ruku na srdce, a to jsem vlastenec, kdopak té naší krásné mateřštině kromě nás samotných rozumí? A teď si to srovnejte s angličtinou. Autorovi děkuji.;-)

+2/0
12.2.2014 22:24

M85i57c58h97a78l 94R19i60m49b49a61u47e88r 4979945393787

Tyhlety historky o tahanicich Ruska a Evropy me vzdycky jenom rozesmeji. Kazda doba ma sve problemy a jsou jine. Zatimco za Prvni republiky se resily hruzy navratu monarchie, skutecne nebezpeci byl fasismus. Zatimco se resilo, s kym bojovat proti fasismu, proplizil se k nam komunismus. Dnes nas tu strasi mrazem z Moskvy, ale skutecnym nepritelem je islamizace a jeji plizivy predchudce multikulturalismus. Tenhle problem ma jak Zapad (jen si to nepripousti) a Rusko (to uz ten problem resi stovky let). Rusko ma navic obri problem s Cinou. Pri prvni znamce slabosti by si Cina s dovolenim ci bez nej pujcila Sibir, protoze potrebuje misto a suroviny.

Pokud jde o islamizaci zapadu, ta je dnes barvena naruzovo pres multikulturalismus, ekonomicke a demograficke zajmy a takove ty kecy. Dopadneme stejne jako JAR: Nechame problem postupne narustat, az bude neresitelny. Uvarime se v pozvolna ohrivane vode jako ta povestna zaba. Uz se muzeme tesit, ze dalsi valky v Evrope budou mezi shia a sunni. Z Evropske kultury nezbude ani zblo. Islam starsi kultury absolutne nerespektuje, s tim skoncil nekdy v 16. stoleti. Tak si uzivejte malych radosti o kulturnich a jazykovych rozdilech mezi Rusy, Nemci a Cechy, to uz brzo skonci a nasi potomci se pekne budou ucit Koran v arabstine nazpamet.

+3/0
12.2.2014 21:15

V73i25l15é17m 22P60ř68í16h20o79d96a 2854179363687

Příliš v to nevěřím. Buďto by nás museli musulmani napadnout vojensky, což je utopie. Museli by se nějak sjednotit, což při představě spolupracujícího třeba Egypta, Iránu, Turecka mne nechává zcela chladným. Pokud se budou musulmani roztahovat imigrací a porodností, i zde brzy narazí na hranici, kdy i přes multikulturní masáž prostě dostanou ve volbách hlasy strany, jak to říci kulantně "na kraji politického spektra".

0/−1
12.2.2014 23:52

E37d80u35a94r15d 75M81y84s87l71o70v96i49č 6221111909102

Příhodo, ta utopie se v reálu projevuje ve východní Ukrajině. Nerozumíš? Někde na Východě Slovenska je s převahou zvolen starosta ze satelitního kempu.

0/0
13.2.2014 17:05

M36i70c13h79a64l 40N73a95c88h90t68m25a22n74n 8427232917190

My už jsme se, pokud vím, rozhodli. Jsme součástí Evropské unie a Rusko na nás nedosáhne.

0/−3
12.2.2014 15:10

A18l72b10e34r13t 90V39l26a45c50h 8626291928182

8-o

Velmi kuriózní názor...:-/

+1/0
12.2.2014 20:56

P88e96t58r 45V32i88n71t50r61l97í26k 3836234691

blog je totálně mimo, nejsme v dobách Napoleona ani Stalina, je tu svoboda a v Rusku také, o čem se pouze jedná je právě Ukrajina a její budoucnost, Západ i Rusko toho chtějí využít, když se Ukrajina připojí k Evropě, nic se nestane, Rusko z toho bude strádat, ale kohoutky ropy nezavře, pro ně je to velmi důležitá část rozpočtu a do číny to neprodají, protože se jim to nevyplatí, tečka

+3/0
12.2.2014 14:52

P75a96v38e83l 56M12a92l27i98n12a 9678223498480

Všechno je lepší, než Rusko. I EU nebo Německo. Do Ruska je sranda se podívat, ale jinak se od nich držet dál.

+5/−3
12.2.2014 2:56

R93a32i43n69e96r 60E35l25l25e95d90e13r 2473673209126

Co vidite negativniho na Nemecku ?

0/−1
13.2.2014 11:17
Foto

F17r29a76n68t49i48š22e78k 71M90a24t70ě96j56k76a 8197484339557

Když vidím, jak zas a znovu oprašujete (zdaleka nejen vy) potřebu někam patřit, přičemž jako východisko vlastně uvádíte, že prostě někam patřit musíme a musíme si tudíž vybrat, pak by bylo dobré si uvědomit i jiné aktuální souvislosti. Ostatně ona nutnost "někam patřit" je dána jen a jen existencí politiků s vlastními mocenskými ambicemi. Pokud by to rozhodnutí zůstalo v režii přímých vztahů mezi lidmi a v oblasti finanční a hospodářské mezi firmami, nebylo by "nutné" patřit nikam, neboť by vše fungovalo na základě nikoli politických pohledů, ale obyčejné vzájemné výhodnosti. Jak je to dnes s Německem, to nabízím z jiného úhlu pohledu zde: http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/394468/69-let-po-valce-a-Nemecko-je-zase-na-koni-Misto-Hitlera-ma-Brusel.html

+6/−3
11.2.2014 18:49

P39a64v56e85l 61M44a59l80i41n91a 9538643348160

Ona to ani není tak potřeba někam patřit, ale prostá realita, že někde jsme. Vždycky někam budeme patřit historicky, kulturně a obchodně. A krom 50 let anomálie, to bylo přes 1000 let do germánského prostoru.

+5/−1
12.2.2014 3:01
Foto

L96u93k48á45š 80Z97á55v19o63d96s16k45ý 9631289681

Ještě bych zmínil jednu variantu a tou je unie v hranicích V4, tedy Polska, Česka, Maďarska a Slovenska + s možný připojením Sovinska a Chorvatska. Jednak se jedná o kulturně a historicky blízké země, jednak mají podobnou životní úroveň a čekají je podobné výzvy. Ve vazbě s Německem budeme hrát vždy druhé housle. Tady bysme mohli mít spolu s Polskem roli dominantnější. Ekonomicky, populačně a demograficky by se jednalo o suveréně jeden z nejsilnějších Evropských celků - 71 milionů obyvatel HDP okolo 2 bln USD což by bylo nějaké 12 místo na světě. Vojensky ani nemluvě už dnes mají jen Poláci 3 nejsilnější armádu v Evropě.

+1/−5
11.2.2014 13:03

R28a80i63n24e22r 80E46l60l42e24d34e88r 2663803859276

Neverte Polakum, ty se povazuji za vyvoleny narod.

+4/−1
11.2.2014 14:57

J35a88n 63C98h61r38á73s66t34e98k 7296101582793

No tak to jste pobavil, opravdu! Kdyby to nebylo tak smutné a hrůzostrašné.

Protože Němci, to jsou tak hodňoučcí beránci a jenom tak ze zábavy rozpoutali dvě světové války, vraždili a pokoušeli se vyhlazovat celou Evropu, ty "vyvolené Poláky" naháněli do vyhlazovacích táborů smrti ... Ostražitý musí být každý člověk na zeměkouli před Němcem!

+2/−7
11.2.2014 16:52

J26i79ř41í 21M22a20n88n50h22e35i60m 2437162305569

něco podobného nám tvrdil soudruh podplukovník Tichý na vojenské katedře na Monte Bů (v dobách, kdy byli Lenin, Stalin a Gottwald něco mezi superhrdiny a bohy) , od té doby jsme se však dozvěděli, že Stalin ve vyvražďování lidí za Hitlerem zas až tak o moc nezaostal, a že Velký Kormidelník Mao je dokonce oba pohodlně předstihl, takže nevím...

+4/0
12.2.2014 10:07

M19i87c37h77a78l 80R55i10m29b17a89u17e95r 4899225603467

Vy toho o Polacich vite fakt hodne malo. Myslite si, ze dejiny zacaly prvnim zarim 1939? Pro vasi informaci, valka Sovetskeho Ruska s Polskem vznikla tak, ze Polaci zautocili na Ukrajinu a zabrali Kyjev.

+1/0
12.2.2014 21:05

R97a53i57n55e67r 74E38l83l76e38d48e28r 2323523209246

Nemecko leze temer 70 let celemu svetu (obzvlast USA a Polsku) do zadku, to jsou uz vice nez 2 generace. Je treba zvazit vyvoj po 1 svetove valce, kterou vyvovalo Rakousko a zblbly prusak Wilhelm byl ochoten splnit smlouvy o vzajemne pomoci a sel do valky, ktera prinesla Nemecku katastrofu. Reparace a nasledujici hospodarska krize umoznila Hitlerovi ziskat moc. Podarilo se mu zemi vyvezt s krize a tim ziskal ten nepredstavitelny vliv na cast zbidaceneho obyvatelstva.

0/0
13.2.2014 11:29

E91d32u78a98r69d 79M22y14s32l13o91v60i10č 6731231409532

Erich má dobrou paměť, Poláci nechaly na holičkách Přemysla Otakara II. a v důsledku nedbajíce řádění Maďarů v Rakousku, Moravě a o bratrech z Velké Moravy pod Tatrou ani nemluvě. Jen je mi záhadou, proč Rakousko tak ctí Maďary? To Ty jako Kožený chápeš, či alespoň tušíš? Mimochodem, kde se rodí tyhle zrůdnosti? Nejspíš ti, co jsou hluboce ponořeny do sebe. No nadlidi. A těch je. Poláci to tutově nejsou.

0/0
13.2.2014 16:57

P31e12t60r 42V69i12n50t95r78l70í80k 3876664631

Polákům bych nevěřil nos mezi očima

+1/0
12.2.2014 14:57

R74o11m68a24n 32E62n38d72e45r50s 4455715455

Mohu k tomu říct jen, že pokud bychom museli být v nějaké unii, tak nejlépe skandinávské. Naše poloha ,,penzionu na křižovatce Evropy" je pro nás ale nevýhodou, když ji neumíme využít,

+1/0
11.2.2014 8:37

T33o75m64á34š 86V78a31l17d63e77r 7313290379

Tak si to shrňme. Německo, chtělo zrušit Československo. Poláci chtěli Slezko v roce 1919 a 1938. Rusko jako CCCP, nás zabralo jako satelit po roce 1948. Maďaři také v roce 1919 nárokovali území tehdejšího Československa. Abych minulé století zkompletoval celkem v bezpečí jsme se mohli cítit za R-U ;-D. Toť paradox, kteří naši vlastenci nechtěli akceptovat a v roce 1918 měli úspěch.Skončím v roce 1969, kdy vlády těchto národů (kromě  Rakouska) okupovali naši vlast na pozvání známých vlastizrádců. Jak to vypadá vždy musíme skončit pod někým. Nikdo s námi totiž nemá zájem rovnocenně spolupracovat. My jsme poznamenáni stigmatem slabého vůdce národa. Jediný kdo vše držel duchovně v celku se tak jeví T.G. Masaryk. Je jasné, že vliv Ruska musíme oslabovat, ale nevymizí nikdy. Jelikož jsme Slované. Naopak Německu musíme ukázat, že stojíme stát se  rovnocenným partnerem a to je těžké, jelikož zatím nejsme a dlouho nebudeme. A naše furiantství v EU nám také moc nepomáhá zvýšit si image v celé Evropě. Europoslanci jsou na houby s nulovým výsledkem a naše zahraniční politika , také není moc čitelná až na světlé záblesky, které brzy pohasnou. Takže se politiku snaž a nekecej.

+12/−2
11.2.2014 1:59

J12i89r19i 41D26o65b48r16ý 9858989143

Jazykove Slovane, geneticky ale vic Keltove. A kulturne nejblize asi do Rakouska i kdyz to Prochazkove v Vidne nechteji slyset

+4/−2
11.2.2014 14:39

J17i89ř92í 38R25y91s 2349402156721

Absolutní nesmysl, že jsme geneticky víc Keltové, buď si k tomu něco přečti, nebo aspoň přemýšlej. Kdy odešli Keltové a kdo všechno přišel po nichRv

0/−1
13.2.2014 10:47

J12i16r55i 10D87o42b77r21ý 9328469933

Ale kdepak nesmysl. Je mozne ze to nezapada do vasich predstav o historii, ale genetika nam dava data, ktere tezko zpochybnite. Mame vice genu spolecnych s Kelty nez Slovany. Napriklad geneticka mutace G551D se vyskytuje v Cechach, Rakousku a pak az na Britschych ostrovech a Normadii. Proc asi?

+1/0
13.2.2014 11:13

A94n60t47o63n14i34n 78K33a38d47l76c59e34k 9782889381776

S Masarykem to take neni tak jednoduche.  Byl to velmi schopny progresivne levicovy politik, propagandista a dalo by se ho take nazvat lharem.  Prave proto muselo Ceskoslovensko padnout, protoze bylo zalozeno na lzi a nenavisti k druhym.  Jeste vic moralne zkoruptovany byl Benes, ktery z osobni nenavisti nevahal obetovat zivoty jak civilistu, tak budoucnosti nasich zemi.

0/0
13.2.2014 2:10
Foto

M47i85r96o88s31l39a87v 12S84t25e76i15n37e74r 4750662150226

Kdo je Věslav Michalík? To jméno mi nepřipadá moc české. Takže je snad srozumitelné, že v polském prostoru určitá, historicky podmíněná rusofobie převládá. Česká republika patří k nejzápadnější kořisti Rudé Armády, byla za Gorbačova vrácena do lůna Evropy.

Východní hranice Evropy je dnes na pomezí Ukrajiny a Běloruska. Tam se to velmocenské napětí vybíjí. Poláci nezapomínají na své krajany v bývalé polské Ukrajině, Haliči a Rusové zase sází na své kozáky na Donu. Minulost této oblasti je plná tragédií.

Rusko nás, alespoň v dohledné době, už příliš neohrožuje, pro mnohé Rusy je ČR zemí zaslíbenou. Ti ovšem republiku neohrozí, chtějí zde pouze svobodně a hezky žít. Do jisté míry jsou proto ruští podnikatelé, zejména v bývalém pohraničí s Německem, přínos.

Problém by mohl vyrůst, kdyby navazovali nadmíru úzké vztahy se svou bývalou vlastí, jako třeba sudetští Němci s Německem. To však zatím nehrozí, i když moudrý politik tuto možnost nespustí ze zřetele a cvrkot v těchto kruzích pečlivě sleduje.

+9/−1
10.2.2014 22:37

P39e54t73r 21B67r54a17b76e34c 2341561306307

Tento článek je politická spekulace, nic víc. Rusové si mohou říkat co chtějí, to dnes nemusí nikomu v rámci Evropské unie vadit a ani o tom přemýšlet. O nějakém dělění EU není řeč a vůbec nebude.

+4/−5
10.2.2014 21:13

V98o13j98t72a 46S49u15k 3727305597611

Rikas DNES!! ale jina situace bude za 50 + let kdy uz bude Evropa po policke ,emigracni a nerostnem bohatsvi vycerpana tak nastoupi Rusko a I Nemci budou radi ze maji trhy na vychode za vymenu vlivu Ruska.;-)

+2/0
10.2.2014 21:28

P28a18v11e27l 10V71e11n91c29o66v58s82k14ý 9358274525810

Nejlépe by bylo, kdyby jsme my, středoevropské země v čele s Polskem (+Česko, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina, příp. Rakousko), vytvořili federaci s jednotným druhým úředním jazykem -angličtinou. S názvem země CEC (Central Europe Countries). A bylo by perspektivně po trvajících jazykových problémech.

+5/−5
10.2.2014 14:40

J62a55n 63Z93i77e12g38l11e38r 1271986491188

Čili obnova RU, proč ne.:-)R^

+5/0
10.2.2014 15:29
Foto

M94i22r91o58s52l88a75v 62S33t63e10i63n49e30r 4940462280966

Jenomže evropským jazykem č. 1. je němčina. USA se po válce stáhly a GB je velmoc druhého řádu,stejně jako i Francie. Angličtina je jazyk vědců, němčina jazyk obchodníků, techniků a politiků.[>-]

+6/−6
10.2.2014 22:41

M32i27c25h95a15l 63M23i33l25l71e70r 9716742299272

kdyby byla anglictina jazyk vedcu, nebyla by pouzivana jako prakticky komunikacni jazyk po celem svete. Jako jazyk techniku i turistu je to predevsim jazyk mezinarodni komunikace.

+10/0
11.2.2014 1:24

M50a87r90t42i68n 98S91l78e51p39i90č62k40a 8382812421633

A francouzština je jazyk kultury, módy, diplomacie a sportu.

0/0
12.2.2014 8:04

R76a32i91n97e16r 38E44l29l73e13d90e60r 2883793469986

To mohu potvrdit, nejen Nizozemsko a Belgie mluvi nemecky, casto se domluvite nemecky i v Dansku, Svedsku, Norsku, Finsku, Madarsku a v Italii.

Mimochodem je nutno rici, ze rec vedy - techniky, mediciny a kultury byla do konce 2.svetove valky absolutne nemcina. Zmenilo se to vyvojem po valce, kdyz v Evrope ziskaly rozhodijici vliv USA .

0/0
11.2.2014 11:34

M88i83c14h33a79l 27M74a59m78r11á82k 4920394499

Nizozemsko a Belgie německy? Byl jste tam někdy? 8-o

0/−1
11.2.2014 18:31

T59o59m32á45š 83M28a41c91e37j61k34a 6401742837967

Já jsem tam nebyl, ale poznal jsem lidi jak z Belgie, tak z Nizozemska a s němčinou neměli žádné problémy.

0/0
12.2.2014 10:50

M44a37r51t51i51n 30K98o36v27á22ř 2711230879226

Nizozemsko nevím, ale v Belgii nemají Vlámové s němčinou (angličtinou a francouzštinou) problémy. Zato Valoni mají problém se všemi jazyky kromě francouzštiny.

0/0
13.2.2014 21:55

M27i88r64o92s10l56a12v 31H17e20r38a57n 6908767711

Stejne jako ve Svedsku, Norsku a Finsku se domluvim dobre Anglicky ;-D Navic dnes mladej clovek ve veku 20-30 let casteji umi prave EN nez DE ;-D A ty co neumej poradne ani jedno tak opet lamane, psany text opet EN. Je to duvod her, pc, pozadavky do prave v Praze...vedej proste EN jazyk. Ja sam umim Nemecky... Danke, Holle a poznam par slovicek ;-D

0/0
12.2.2014 0:59

M54a85r10t74i80n 65K54o51v87á96ř 2181590329156

Takhle striktně bych to rozhodně netvrdil. Při služebních cestách do Německa jsem se s obchodníky i techniky téměř vždy jednalo v angličtině. Je to i výhodnější, protože až na pár výjimek nemluví spisovnou (pro nás srozumitelnou) němčinou, ale nářečím.

0/0
13.2.2014 21:46
Foto

L32u21k15á53š 79Z19á71v69o47d73s37k94ý 9231309401

ta Ukrajina mi v tomto celku tedy moc nesedí, stejně tak Rumunsko a Bulharsko. S ostatními víceméně souhlas...

+1/0
11.2.2014 13:06

R22a92i38n31e64r 71E36l71l47e16d55e72r 2473763949916

Cesko by prevzalo ulohu Nemecka v EU a zivilo by slabe staty. Blahoprekji Vam k tomu navrhu.

0/0
13.2.2014 11:36

P95e79t26r 83S98k33o14k21a67n 3989849483369

Podle mne je to typicky nazor z 19.-20. stoleti. Dneska uz to takhle vubec nefunguje.... Kazdy stat muze byt svobodny do te miry, do jake chteji byt svobodni jeho obcane. Prave takovehle nazory co pisete patri do 19. stoleti. Svoboda neni to co je nahore ale to co je dole. Svoboda zacina v kazdem z nas.

+6/0
10.2.2014 14:11

M47i85c52h34a20l 74M13i78l38l67e42r 9956492669462

vzletna teorie, ale praxe je jina

+2/−3
11.2.2014 1:24

J33i45ř33í 92M51a81c40e24k 3955455414881

Souhlasím a dodávám: Pokud nás odpůrci Bruselu straší „omezením suverenity a svrchovanosti“, je nutno se ptát, co je to ta suverenita a svrchovanost, když český poslanec je schopen hlasovat podle toho, kolik mu nadnárodní firmy strčí do kapsy. Nehájí ten „bruselský úředník“ náhodou naši suverenitu přece jen lépe (či přesněji méně špatně) než „svrchovaný český politik“, jemuž jsou naše národní zájmy u zadnice? A pokud bychom nebyli v EU, byl by Rus určitě schopen podplatit českého politika velkoryse.

+14/0
10.2.2014 11:57

T88o27m62á64š 86Z86d45r98a30ž13i47l 1367124906222

"Zapomeňme proto na české sny o nějaké třetí cestě, sny o ekonomicky a politicky nezávislém a plně suverénním Česku."

Typická věta malého Čecháčka, kvůli jehož způsobu myšlení nám hrozí, že ve vleku těch mocností budeme.

Optimální případ vypadá takto: Každý stát činí svá svobodná, suverénní a nezávislá ekonomická a politická rozhodnutí, vědom si přitom toho, že se všechny státy na světě navzájem ovliňují. Zdůrazňuji slovo ovlivňují, což není to samé jako závislost. V pestrém světě nejrůznějších kultur, ideí a směrů je vždy spousta možností, kudy se ubírat. I my jsme součástí této hry, karty si rozdáváme sílou ekonomiky a sílou armády.

+5/−13
10.2.2014 10:21



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.